بهترین ایده های کاغذ دیواری برای اتاق کودک

بدون تردید یکی از مهمترین اصول معماری طراحی داخلی که همواره مورد توجه والدین قرار دارد، دکوراسیون و طراحی معماری اتاق کودکان است. در دکوراسیون اتاق خواب کودک توجه به طرح دیوار از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. کاغذ دیواری اتاق کودک از سری اکسسوری‌های کاربردی و جذاب است که به تغییر بسیار زیاد دکوراسیون اتاق کمک شایانی خواهد کرد. در حال حاضر انواع مدل‌ها و طرح‌های کاغذ دیواری در بازار وجود دارد که والدین می‌توانند از تنوع آن‌ها برای افزایش زیبایی و بزرگ نشان دادن اتاق‌های کوچک استفاده کنند.

دیزاین اتاق خواب کودک با کاغذهای دیواری از بخش‌های جذاب در طراحی داخلی معماری به‌حساب می‌آید که والدین می‌توانند از میان طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون بر اساس جنسیت کودک (دخترانه یا پسرانه) به انتخاب بهترین طرح اقدام کرده و اتاق خواب ایده‌آل و شگفت‌انگیزی را برای فرزند دلبند خود فراهم کنند.

دانشجویار به عنوان مرجع تخصصی انتشار فایل‌ها و مطالب آموزشی در این سری از مقالات خود قصد دارد تا به معرفی بهترین ایده‌های کاغذ دیواری اتاق کودک بپردازد تا به والدین در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق کودک کمک شایانی کند؛ بنابراین اگر با چالش دیزاین دیوار اتاق کودک مواجه هستید، توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

کاغذهای دیواری؛ ایده جذاب و زیبا برای اتاق کودک

دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ از این‌رو والدین باید طراحی معماری داخلی اتاق را با حساسیت بالا انجام دهند تا کودک به اتاق علاقه نشان دهد. کاغذهای دیواری از سری ابزارهای طراحی داخلی دیوار محسوب می‌شود که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. انواع کاغذهای دیواری برای اتاق کودک در طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های گوناگون بر اساس جنسیت تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

حال والدینی که به دیزاین اتاق کودک با کاغذهای دیواری تمایل دارند، می‌توانند با خیال راحت و آسوده از میان تنوع محصولات موجود به انتخاب مناسب‌ترین کاغذ دیواری با توجه به سلیقه و روحیه کودک اقدام کرده تا مورد توجه وی قرار گیرد. انواع کاغذهای دیواری برای اتاق کودک از تم‌ها و شخصیت‌های کارتونی با رنگ‌های شاد طراحی و روانه بازار شده‌اند که استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی اتاق، می‌تواند بر روی رفتار و شخصیت کودکان تاثیر مستقیم داشته باشد؛ از این‌رو انتخاب کاغذهای دیواری برای اتاق کودک باید با حساسیت بالا انجام شود.

ایده جذاب کاغذ دیواری اتاق کودک پسرانه

از آنجایی‌که اتاق خواب پسران به عنوان فضای ایده‌آل و مناسب برای کاوش ایده‌های بازیگوشی به‌حساب می‌آید؛ از این‌رو در طراحی معماری داخلی اتاق کودک پسرانه باید به دنبال راه‌های الهام بخشیدن به تخیل آن‌ها بود. حال استفاده از کاغذهای دیواری اتاق کودک پسرانه با طرح‌های مناسب، می‌تواند داستان‌های تصویری رنگارنگ را تجسم کرده تا کودک با آن‌ها ارتباط برقرار کند. والدین عزیز برای طراحی معماری داخلی اتاق کودک پسر علاوه بر توجه به روانشناسی رنگ و نورپردازی باید در انتخاب کاغذهای دیواری نهایت دقت را به خرج دهند.

به‌طور کلی از جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین ایده‌های کاغذ دیواری اتاق خواب پسرانه، می‌توان به تصویر قلعه‌های باشکوه، شوالیه‌های کارتونی، کوه‌های مرموز، اژدها، طرح هواپیما، ماشین، دوچرخه سوار، قایق و شخصیت‌های کارتونی مرد اشاره کرد که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود تا کودک با هر بار دیدن این مدل‌ها بر روی دیوار در ذهن خود داستان‌های تخیلی ساخته و قوه تخیل خود را تقویت کند. لازم به ذکر است که پسران بسیار پرشور و پرانرژی هستند؛ بنابراین پسر بچه‌ها با رنگ‌های سفید، آبی و سبز و پسران سن بالاتر با رنگ‌های تیره‌تر مثل سورمه‌ای بهتر ارتباط برقرار می‌کنند.  

مخاطبان عزیز چنانچه به دنبال آشنایی با ارتباط رنگ و معماری داخلی هستید، توصیه می‌کنیم از فروشگاه فایل دانشجویار به دانلود رایگان پاورپوینت «روانشناسی رنگ در معماری» اقدام کنید.

ایده جذاب کاغذ دیواری اتاق کودک دخترانه

دختران علاوه بر بعد علایق و سلیقه از لحاظ روانشناختی با پسران تفاوت دارند که این تفاوت‌ها شامل طیف رنگی، طرح‌ها، شکل‌ها و … می‌شود که این موارد باید در انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق کودک دخترانه رعایت شود. دختران هم مانند پسرانه به شخصیت‌های کارتونی مخصوص به خود علاقه دارند؛ از این‌رو انتخاب کاغذهای دیواری با شخصیت‌های مورد علاقه کارتونی، می‌تواند به تقویت قدرت تجسم و داستان‌پردازی کودکان دختران کمک شایانی کند تا آن‌ها از حضور در اتاق خود نهایت لذت را ببرند. از ایده‌های جذاب و پرطرفدار برای کاغذهای دیواری اتاق کودک دختر، می‌توان به شخصیت‌های پرنسسی دیزنی، طرح گل‌های بهاری یا طبیعت، مونوکروم، مثل دیو و دلبر، سیندرلا، ملکه برفی و …اشاره کرد. این نکته را در نظر بگیرید که دختران از روحیه لطیفی دارند؛ از این‌رو با رنگ‌های گرم مثل یاسی، صورتی، نارنجی و قرمز ارتباط خوبی برقرار می‌کنند که در انتخاب کاغذهای دیواری برای اتاق دختر باید به این موضوع توجه کرد.

انواع کاغذهای دیواری برای اتاق خواب

در حال حاضر انواع کاغذهای دیواری برای دیزاین و دکوراسیون داخلی دیوارها طراحی شده‌اند که افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و علاقه خود به انتخاب بهترین کاغذ دیواری اقدام کنند. کاغذ‌های دیواری اتاق کودک از جنس‌های بسیار متفاوتی برخوردار هستند. از انواع کاغذهای دیواری موجود در بازار بر اساس جنس، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • کاغذهای دیواری با کاغذهای مقوایی ضخیم
  • کاغذهای دیواری روغنی
  • کاغذهای دیواری پارچه‌ای
  • کاغذهای دیواری وینیل (قابل شسشتو)
  • کاغذهای دیواری نانوون (جنس الیاف پارچه‌ای و فیبرهای سلولزی‌)
  • کاغذهای دیواری فلزی یا فویلی
  • کاغذهای دیواری نانو
  • کاغذهای دیواری رزین یا پلی استر

مخاطبان دانشجویار برای مطالعه توضیحات و دانلود فایل پاورپوینت «کاغذهای دیواری در ساختمان» از فروشگاه دانشجویار کلیک کنند.

جمع‌بندی

کاغذهای دیواری از جمله محصولات کاربردی برای دیزاین و دکوراسیون داخلی به‌حساب می‌آید که انتخاب آن برای اتاق کودک باید با حساسیت انجام شود. بهترین ایده‌های کاغذ دیواری اتاق کودک با توجه به سلیقه، علاقه، جنسیت و بودجه توسط والدین انتخاب خواهد شد که یک طرح مناسب می‌تواند بر روی روحیه و قدرت تخیل کودک تاثیر مثبتی داشته باشد.

دانشجویار در این مقاله سعی کرده است تا به بررسی کاغذهای دیواری برای دیزاین اتاق کودک بپردازد تا والدین بتوانند در این ارتباط با خیال راحت و آسوده تصمیم بگیرند. مخاطبان عزیز دانشجویار برای مطالعه مطالب آموزشی در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، می‌توانند به «فروشگاه فایل دانشجویار» مراجعه کرده و موضوع مورد نظر خود را جستجو کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *