راهنمای جامع استخراج مقاله از پایان نامه-دانشجویار

استخراج مقاله از پایان نامه روشی سریع و کاربردی برای تهیه مقاله علمی- پژوهشی به‌حساب می‌آید که مزایای فراوانی برای دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دارد. هر پژوهشگری که قصد بهبود رزومه علمی خود دارد، به مقاله نیاز خواهد داشت. همچنین اخذ نمره کامل پایان نامه برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیازمند استخراج یک مقاله از پایان نامه است؛ بنابراین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پس از دفاع از پایان نامه، می‌توانند برای کسب نمره کامل دفاع از پایان نامه خود یک یا دو مقاله برای ارائه و چاپ در مجله‌های گوناگون استخراج کنند.

روش مقاله‌نویسی از پایان نامه تقریبا ساده است و یک مقاله علمی _ پژوهشی یک پایان نامه فشرده بوده که بخش‌هایی مشابه پایان نامه دارد اما انجام آن نیازمند رعایت اصول و نکات اساسی مقاله‌نویسی خواهد بود که سایت دانشجویار به عنوان مرجع تخصصی محصولات آموزشی دانلودی در این مقاله تلاش خواهد کرد تا راهنمای کامل و جامعی در ارتباط با استخراج مقاله از پایان نامه در اختیار مخاطبان خود قرار دهد؛ پس چنانچه به دنبال مقاله‌نویسی از پایان نامه خود هستید، توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بخش‌های مختلف مقاله علمی _ پژوهشی

همانطور که اشاره شد، مقاله استخراجی از پایان نامه یک مقاله علمی- پژوهشی است که به عنوان یک پایان نامه فشرده در 10 الی 15 صفحه دارای بخش‌هایی مشابه پایان نامه خواهد بود. استخراج مقاله از پایان نامه در واقع خلاصه‌نویسی پایان نامه است اما با نکات و استانداردهای خاص مقاله‌نویسی که پژوهشگر باید رعایت کند تا بتواند مقاله را در مجلات داخلی و بین‌المللی ارائه دهد. به‌طور کلی بخش‌های مختلف یک مقاله علمی- پژوهشی از پایان نامه به شرح زیر هستند: 

  • عنوان
  • چکیده
  • مقدمه
  • مبانی نظری
  • روش پژوهش
  • یافته‌های پژوهش
  • نتیجه‌گیری و بحث
  • منابع

پیش نیاز استخراج مقاله از پایان نامه

پژوهشگر معمولا استخراج مقاله از پایان نامه را با اهدافی چون اخذ نمره کامل دفاع پایان نامه و چاپ مقاله در مجله‌های برتر انجام می‌دهد؛ از این‌رو پیش از هر اقدامی، دانشجو باید یک مجله مناسب را هدف قرار دهد. هر نشریه یا ژورنال از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار است؛ بنابراین پژوهشگر باید ابتدا مجله مناسب را انتخاب کند و به دانلود تمپلیت نگارش مقاله از سایت نشریه مربوطه اقدام نماید تا بتواند مطابق با دستورالعمل مجله به مقاله‌نویسی بپردازد.

به‌طور کلی فونت، عناوین، نحوه صفحه آرایی و منبع نویسی نشریه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و چنانچه پژوهشگر بدون مطالعه راهنمای مقاله‌نویسی مجله مورد نظر به استخراج مقاله از پایان نامه اقدام کند و آن را برای مجله ارسال نماید و فاقد نکات ارائه شده در آیین‌نامه مجله باشد، بدون تردید مقاله بلافاصله توسط مجموعه رد خواهد شد.

آموزش گام به گام استخراج مقاله خوب از پایان نامه

روند استخراج مقاله از پایان نامه_دانشجویار

چنانچه قصد دارید به استخراج مقاله از پایان نامه اقدام کنید باید نکات و اصول اساسی مقاله‌نویسی را رعایت کنید. در ادامه بخش‌های تشکیل‌دهنده یک مقاله را به صورت گام گام توضیح می‌دهیم:

·        انتخاب عنوان مقاله

اگرچه عنوان مقاله می‌تواند دقیقا همان عنوان پایان نامه باشد اما بهتر است از عنوان کوتاه‌تر و جذاب‌تر برای مقاله استفاده کرد. در انتخاب عنوان پیشنهاد می‌شود از واژگان کلیشه‌ای، شروع با واژه «بررسی»، قرار دادن سازمان مورد مطالعه و معرفی روش مورد استفاده اجتناب شود. به‌طور کلی عنوان مقاله باید بین 6 تا 15 کلمه انتخاب گردد.

·        چکیده

چکیده مقاله هم می‌تواند دقیقا همان چکیده پایان نامه باشد اما نوشتن چکیده متناسب با مجله و نشریه انتخابی متفاوت خواهد بود. به‌طور کلی چکیده باید در 10 خط و 150 تا 250 کلمه نوشته شود و در پایان چکیده بین 3 تا 7 کلید واژه که در چکیده و عنوان به‌کار رفته‌اند، نوشته شوند.

·        مقدمه و مبانی نظری پژوهش

یکی از مهمترین بخش‌های مقاله استخراجی از پایان نامه، بررسی جامع ادبیات پژوهش به صورت مختصر و مفید است. پژوهشگر باید متن مقدمه و مبانی نظری را به مطالبی در ارتباط با زمینه سوالات و فرضیه‌های پژوهش محدود کند و توصیف دقیق و روشنی از سوالات، اهداف یا فرضیه‌ها در اختیار خوانندگان قرار دهد. به‌طور کلی مقدمه استاندارد مقاله حدود 2 صفحه است.

·        روش پژوهش

این بخش از مقاله باید اطلاعات کافی از نحوه جمع‌آوری و ارزیابی داده‌ها در اختیار خوانندگان قرار دهد تا درک درستی از روش پژوهش پیدا کنند. به‌طور کلی چگونگی روش مطالعه پژوهش در مقاله استخراجی از پایان نامه معمولا بین 2 تا 3 صفحه خواهد بود.

·        یافته‌های پژوهش

بخش نتایج و یافته‌های پژوهش به عنوان قسمت مهم مقاله باید به مهمترین یافته‌های پژوهش اختصاص پیدا کند. از نتایج به صورت مستقیم برای پاسخ‌دهی به سوالات یا فرضیه‌های اصلی پژوهش استفاده کرده و تحلیل‌های جانبی را حذف کنید. این بخش از مقاله باید به سوال «به چه چیزی دست پیدا کرده‌اید؟» پاسخ دهد. به‌طور کلی یافته‌های پژوهش بین 4 الی 6 صفحه است.

·        نتیجه‌گیری و بحث

در استخراج مقاله از پایان نامه، بخش نتیجه‌گیری و بحث باید مطابق با تجزیه و تحلیل و نتایج حاصل تنظیم شود. قسمت نتیجه‌گیری مقاله، نظر به محدودیت‌های اندازه‌گیری و سایر ملاحظات خاص مطالعه باید مورد اجماع، واگرایی و مقایسه با کارهای مشابه قرار گیرد و داده‌های پژوهش در این بخش ارائه گردد و نسبت به نتایج به‌دست آمده بحث شود. به‌طور کلی این بخش از مقاله بین 2 تا 3 صفحه است.

·        منابع

برای لیست منابع مقاله باید از مهمترین و جدیدترین منابع که در مقدمه و بررسی ادبیات ذکر شده‌اند، استفاده شود. ذکر منابعی که به دانش خوانندگان در مورد موضوع خاص و درک تحقیقات شما کمک می‌کند، توصیه می‌شود. تعداد استاندارد منابع برای مقاله بین 10 الی 30 رفرنس خواهد بود.

چنانچه به دنبال استخراج مقاله از پایان نامه خود هستید و به مشورت نیاز دارید، سایت دانشجویار متشکل از متخصصین باتجربه و با سابقه آماده ارائه خدمات به شما پژوهشگران عزیز است که می‌توانید به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید. همچنین برای مشاهده توضیحات فایل «استخراج مقاله پژوهشی از پایان نامه» و دانلود آن از فروشگاه فایل دانشجویار کلیک کنید.

مقاله نویسی_سایت دانشجویار

نکات مهم در مقاله‌نویسی از پایان نامه

استخراج یک مقاله علمی- پژوهشی سطح بالا از پایان نامه در کنار رعایت استانداردهای مقاله‌نویسی به رعایت نکات جانبی هم نیاز دارد که در ادامه به برخی از مهمترین نکات در مقاله‌نویسی از پایان نامه اشاره می‌کنیم:

  • از جداول و شکل‌های ضروری و مهم (بین 6 تا 8 مورد) در جای مناسب از مقاله استفاده شود.
  • بخش بحث مقاله (discussion) واضح و دقیق نوشته شود.
  • از تکرار نتایج در بخش بحث مقاله جدا خودداری شود.
  • در استخراج مقاله از پایان نامه باید چشم‌اندازی از کارهای آینده به مخاطبان ارائه شود و سایر محققان از محدودیت‌های مسیر مطلع شوند.
درخواست مقاله_سایت دانشجویار

جمع‌بندی

در این مطلب از سری مقالات دانشجویار سعی کردیم تا راهنمای کامل و جامعی در ارتباط با استخراج مقاله از پایان نامه در اختیار پژوهشگران عزیز قرار دهیم تا با دید بازتری نسبت به مقاله‌نویسی اقدام کنند. حال چنانچه زمان کافی برای استخراج مقاله ندارید یا به مشورت نیاز دارید یا به هر دلیلی احساس می‌کنید که در این زمینه تبحر کافی ندارید، جای نگرانی نیست! سایت دانشجویار با بیش از 7 سال سابقه فعالیت در فضای آنلاین و انجام پروژه‌های دانشجویی متعدد در زمینه‌های مختلف در کنار شما خواهد بود. برای دریافت خدمات از سایت دانشجویار، می‌توانید به صفحه «ثبت درخواست پروژه» مراجعه کرده یا از طریق صفحه «تماس با ما» ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *